søndag 23. januar 2011

Det er nå alltid noe man skal huske på...

Etter møte med husselgeren til Blink Hus forrige uke har vi hatt mye å tenke på. Vel, for å si det sånn: JEG har hatt mye å tenke på. Jeg føler kanskje at det er jeg som tenker mest på hvordan huset skal se ut inni. Det har sikkert sammenheng med min interesse for interiør, samt at jeg sykemeldt og har MYE tid til tankevirksomhet nå....
Uansett fikk vi iallfall en del gode nyheter da vi hadde det forrige møtet. Det viser seg at Blink Hus sentralt har satt ned prisene på byggesettet til huset vårt, og i tillegg fått mer inn i leveransen. Ingenting er bedre enn det for oss førstgangsbyggere.
127.000 kr billigere enn først antatt, ferdigmalte lister og karmer og peis/ildsted inkludert er ikke å forakte!
Men, som Øyvind sier: De pengene spises vel opp av de oppgraderinger vi gjør på orginalutgaven av huset...
Det som svirrer i huet nå for tiden er spm som:
  • MDF-plater eller panelt tak i stua?
  • Downlights i stua og på kjøkken eller ikke?
  • Hvor mange ekstra elektriske punkt?
  • Varmekilder, kabler eller panelovner?
  • Hvor skal vi ha ferdigpanelte vegger, og hvor skal vi ha tapet/malte vegger?
  • Gulv, og hva slags gulv hvor osv?
En ting er sikkert: Vi skal iallfall kjøre en stil som er gjennomgående for huset! Det er det viktigste for meg. Det skal være en rød tråd i det hele...
Fant den fine lampa her forleden. En sånn skal jeg ha i stua, så hvis vi begynner der har jeg kanskje stilen? ;)









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar